Archyvas
Aprašymas | ![]() |
Foto |
Giuseppe Verdi
TRAVIATA
2 dalių opera
Dirigentas Erki Pehk
Režisierė Anu Lamp
Dailininkas Madis Nurms
Choreografas Ingmar Joela
Šviesų dailininkas Margus Vaigur
Chormeisterė Rasa Vaitkevičiūtė
2017 m.teatras jau trečią kartą bendradarbiauja su tarptautiniu Piarnu (Estija) miesto operinės muzikos festivaliu „PromFest“. Festivalio operų, kurias pasirenka bei pateikia netradicines, kartais net šokiruojančias interpretacijas, iniciatorius yra estų dirigentas Erki Pehk ir jo sumanymų bendražygis dailininkas Madis Nurms. Pastatymai kaskart tampa nemenka intriga operinės muzikos mylėtojams. Festivalis į Kauno muzikinę sceną atvedęs G.Verdi „Atilą“, N.Rimskio-Korsakovo „Caro sužadėtinę“ šiais metais paruošė G.Verdi operą „Traviata“. Pagrindinius vaidmenis čia dainavo „Klaudia Taev dainininkų konkurso 2013 m. nugalėtoja Anna Denisova (Rusija), 2015 m. laureatas Alex Kim (Pietų Korėja) ir svečias iš Baltarusijos Ilya Silchukov.
Kitus vaidmenis sukūrė Kauno valstybinio muzikinio teatro solistai
Giedrė Juknevičiūtė, Rita Preikšaitė, Kęstutis Alčauskis Andrius Apšega, Raimondas Baranauskas, Tomas Ladiga.
Operos „Traviata“ spektakliai, kuriuose dalyvavo teatro choras ir orkestras, itin sėkmingai buvo parodyti Tartu Vanemuine teatre, Piarnu koncertų salėje gegužės 5 ir 9 d. ir rugpjūčio 8 d. operos festivalyje „Birgitta“ Taline.
Lapkričio 24 d. projektinį "Traviatos" spektaklį pamatė ir kauniečiai. Spektaklyje pagrindines partijas dainavo jau minėti solistai: sopranas Anna Denisova (Rusija), baritonas Ilya Silchukov iš Baltarusijos, o Alfredo partiją atliko Baltarusijos nacionalinio operos ir baleto treatro solsitas tenoras Viktor Mendelev.
Bendrą KVMT ir Estijos PromFest projektą „G.Verdi operos „Traviata" pastatymas" iš dalies finansavo Lietuvos kultūros ministerija ir Lietuvos Kultūros taryba.
**********
Spektaklio siužetas vystomas ne kurtizaniškai prabangioje XIX a. Paryžiaus aplinkoje, o nūdienos aktualiausia rykšte pripažintoje – visko pertekusio jaunimo, savo emocijas stimuliuojančio "žole" ir stipresniais kvaišalais – atmosferoje.
Violeta miršta ne nuo džiovos (kaip pastebi spektaklio kūrėjai – šiandien ši liga pagydoma), o nuo narkotikų ir išsekimo. Alfredo, netikėtai patekusio į tokią aplinką ir pamilusio narkomanę merginą, bandymas suvokti beviltišką jos situaciją ir išgelbėti lieka bergždžias.
Pristatydamas operą "Traviata", estų dirigentas E.Pehkas sakė: "Išgirdome, ką pats G.Verdi sakė apie operą: tai modernus ir šiuolaikinis spektaklis, atliepiantis laikotarpio aktualijas. Vis dėlto kompozitoriui teko nusileisti konservatyvioms to meto pastatymų tradicijoms. Šiandien mes tiesiog pildome G.Verdi norą ir atskleidžiame šiuolaikinę problematiką, konfliktus sprendžiame šiuolaikiškai."
Dirigentas prisipažino žinantis, kad publika Lietuvoje pratusi prie klasikinio ir konservatyvaus šios operos pastatymo. "Bet kaip tuomet sužinoti, kas patinka, o kas nepriimtina, jeigu nematysi kitokių sprendimų? Manau, kad turi teisę egzistuoti kitos nuomonės ar požiūriai, tegu publika sprendžia, ar priimtinas operos spektaklis su nūdienos kalba, jaunais atlikėjais, išgyvenančiais siužeto peripetijas per savo – šiuolaikinio ir modernaus žmogaus – jausmus, ar ne".

Virtuali ekskursija po Kauno valstybinį muzikinį teatrą
Jaukia XX a. tarpukario architektūros dvasia alsuojančios erdvės paskatins jus pamatyti unikalų ir vienintelį tokį teatrą Lietuvoje gyvai.