SABINA MARTINAITYTĖ (sopranas) yra trijų tarptautinių dainininkų konkursų laureatė: Jaunųjų dainininkų konkursas Kišiniove (1989), M.Glinkos vardo dainininkų konkursas (Ryga, 1989) ir G.Otso vardo operos dainininkų konkursas (Talinas, 1989).
1980 m. baigė J.Gruodžio aukštesniosios mokyklos solinio dainavimo klasę. 1981-87 m. tęsė vokalo studijas Lietuvos valstybinėje konservatorijoje (dabar Teatro ir muzikos akademija), jas baigė profesorės V.Mikštaitės klasėje. 1987 m. pradėjo dirbti Kauno valstybiniame teatre soliste, debiutavo Donos Anos vaidmeniu W.A.Mozarto operoje „Don Žuanas“. Šiame teatre solistė sukūrė 12 pagrindinių vaidmenų operos spektakliuose, keletą vaidmenų miuzikluose ir spektakliuose vaikams.
S.Martinaitytė kūrė vaidmenis ir dainavo įvairiuose Lietuvos ir užsienio šalių teatrų spektakliuose, taip pat festivaliuose. Ji paruošė apie tris dešimtis solo programų, tarp jų G.Verdi, G.Puccinio, F.Schuberto monografiniai koncertai, prancūzų, rusų, austrų ir vokiečių kompozitorių vokalinės lyrikos kūrinių programos, apie 20-ties autorių „Ave Maria” programa, lietuvių kompozitorių ir poetų programos „Giesmė suskambo“ ir „Valdovių pašnekesiai“ (su aktore Rūta Staliliūnaite), kamerinis G.B.Pergolesi operos „Tarnaitė ponia“ pastatymas 2006 m., L.Kiseliovo monoopera „Nepažįstamosios laiškas“ 2007 m. ir opera pastišas „Faustina“ 2008 m., dainavo daugiau nei 1000 koncertų Lietuvoje ir užsienyje: Latvijoje, Estijoje, Baltarusijoje, Rusijoje, Moldovoje, Lenkijoje, Vokietijoje, JAV, Ukrainoje, Azebaidžane, Suomijoje, Prancūzijoje.
Ji pastoviai kviečiama dalyvauti festivaliuose: Pažaislio muzikos, Tytuvėnų vasaros, Charkovo asamblėjos (Ukraina), Katovicų kamerinės muzikos (Lenkija), Muzikinis rugpjūtis pajūryje, Druskininkų „Vasara su M.K.Čiurlioniu“ ir kt. S.Martinaitytės įdainuoti įrašai skamba Lietuvos radijo programose.
Nuo 1990 m. S.Martinaitytė dėsto solinį dainavimą Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Kauno fakultete dainavimo katedroje, nuo 2008 m. – docentė.
Nuo 2010 m. S.Martinaitytė pedagoginę veiklą tęsia Vytauto Didžiojo universiteto Muzikos akademijoje, nuo 2011 m. – profesorė.
Apdovanojimai:
2000 m. Kauno teatralų prizas „Fortūna” už Madalenos partiją U.Giordano operoje „Andrė Šenjė” ir Violetos partiją G.Verdi operoje „Traviata”;
2000 m. tapo įsimintiniausia Kauno menininke.
2002 m. Kauno teatralų prizas „Fortūna” ir geriausios Lietuvos metų operos solistės vardą bei Lietuvos Kultūros ministerijos premiją už Bonos vaidmenį G.Kuprevičiaus operoje „Karalienė Bona”.
S.Martinaitytei įvairiomis progomis teikti Prezidentūros, Ministrų tarybos, Kauno miesto tarybos garbės ir padėkos raštai už teatrinę, koncertinę ir pedagoginę veiklą.
Kauno valstybiniame muzikiniame teatre S.Martinaitytė dirbo iki 2020 m.
SABINOS MARTINAITYTĖS vaidmenys:
1988, Ana W.A.Mozarto operoje „Don Žuanas”, įvedimas,
1988, Neda R.Leoncavallo operoje „Pajacai”,
1989, Violeta G.Verdi operoje „Traviata”, įvedimas,
1989, Marta F.Flotow operoje „Marta”, įvedimas,
1990, Fiordilidžė W.A.Mozarto operoje „Visos jos tokios”,
1991, Džilda G.Verdi operoje „Rigoletas”,
1992, Čio čio san G.Puccini operoje „Madam Baterflai”, įvedimas,
1993, Leonora L.Beethoveno operoje „Fidelio”,
1994, Margarita Ch Gounod operoje „Faustas”,
1996, Jūratė K.V.Banaičio operoje „Jūratė ir Kastytis”,
1997, Marta F.Flotow operoje „Marta”  
1999, Lemtis J.Kanderio miuzikle „Zorba”,  
1999, Madalena U. Giordano „Andrė Šenjė”,
1999, Violeta G.Verdi operoje „Traviata” ,
2002, Bona G.Kuprevičiaus „Karalienė Bona”,  
2002, Abatė R.Rodgerso miuzikle „Muzikos garsai”, įvedimas,
2007, Boružė Z.Bružaitės operėlėje balete „Voro vestuvės”,
2012, Lara muzikiniame reviu „Zygfrydo Vernerio kabaretas“,
2013, Dzita G.Puccini operoje „Džanis Skikis“,
2015, Būrėja F.Wildhorno miuzikle „Karmen“.
Taip pat:
1987, Tatjana P.Čaikovskio operoje „Eugenijus Oneginas”, Nacionaliniame operos ir baleto teatre,
1987, Fani G.Rossini operoje „Vedybų vekselis”, Nacionaliniame operos ir baleto teatre,
1992, Tatjana P.Čaikovskio operoje „Eugenijus Oneginas”, Klaipėdos muzikiniame teatre,
1992, Eglė V.Klovos operoje „Pilėnai”, Nacionaliniame operos ir baleto teatre.

 

 

 





Virtuali ekskursija po Kauno valstybinį muzikinį teatrą

Jaukia XX a. tarpukario architektūros dvasia alsuojančios erdvės paskatins jus pamatyti unikalų ir vienintelį tokį teatrą Lietuvoje gyvai.